Mijn reisjaar 2015

2015 is voor mij een jaar geweest waarin ik hele mooie reizen heb mogen maken zowel privé als zakelijk. Hele verschillende reizen ook van een treinreis met de Bernina express  tot een rondreis op Jamaica. En ik kan ook weer een paar bestemmingen van mijn bucketlist afstrepen. Alhoewel die bucketlist nog lang genoeg is voor veel mooie reizen de komende jaren.

Winterberg, Duitsland

Mijn eerste tripje van 2015 was begin februari een paar dagen met de familie naar Winterberg. Ter ere van mijn vaders 70e verjaardag. We verbleven daar in hotel der Brabander aan de piste. Een heerlijke plek voor een paar dagen sneeuwplezier.

Winterberg

Pisa, Lucca en Florence

Eind April ging ik samen met mijn man een paar dagen naar Toscane. We vlogen naar Pisa waar we een bezoekje aan de scheve toren hebben gebracht en wat rondgewandeld door de stad maar na een paar uurtjes hadden we het wel gezien. Met de trein gingen we verder naar Lucca dit is echt een geweldig stadje.  Er is een stadsmuur waar je op kan wandelen of fietsen en je vindt er de Guinigi toren hier groeien bomen bovenop en je hebt een fantastisch uitzicht over de stad. De tweede dag gingen we met de trein door naar Florence. Wat een geweldige stad met veel bezienswaardigheden en natuurlijk hebben we hier een fietstocht gemaakt met Bajabikes. Een leuke manier om de stad te verkennen.

Toren van Pisa Italië   SONY DSC  Fietsen in Florence

Vancouver, Vancouver Island en Whistler, British Columbia Canada

Eindelijk is het dan 19 mei en ga ik voor het eerst naar Canada. Dit stond al jaren op mijn bucketlist. Bij een Amerika/Canada dag heb ik een studiereis naar Canada gewonnen met Air Transat.  Onze eerste stop is in Vancouver. Echt een super stad groen, gastvrij, sfeervol. We hebben het Capilano Suspension Bridge park, Granville Island en Stanley Park bezocht. De zonsondergang bekeken bij English Bay en rare foto’s gemaakt met de Laughing Men. Na een paar dagen in Vancouver moesten we weer verder. We gingen met een watervliegtuigje naar Vancouver Island. Een bijzondere ervaring. Op het eiland hebben we ook veel bezienswaardigheden bezocht en een high tea in het Empress hotel. We verlieten het eiland weer met de ferry en gingen daarna met de bus naar Whistler. Wat ook in de zomer een leuk plek is om te verblijven. Allereerst gingen we ziplinen. Voor iemand met hoogtevrees een hele uitdaging, maar ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt en heb het gedaan wel met knikkende knieën maar het was geweldig. Later zijn we nog met de gondel naar boven geweest en daar lag toch nog aardig wat sneeuw. Helaas kwam aan deze reis veel te snel een einde. Dus moet zeker nog een keer terug naar dit gedeelte van Canada want skiën in Whistler staat ook nog op mijn bucketlist.

Laughing men  IMG_4273

Disney Dream, Kopenhagen Denemarken

Begin Juni mag ik weer een hele bijzondere reis maken. Er zijn eigenlijk nooit cruisebezoeken op de schepen van de Disney Cruise Line. Dit jaar mochten er voor het eerst 10 Nederlandse reisagenten de Disney Dream bezoeken die op dat moment in Kopenhagen ligt. En ik ben één van de gelukkigen. Als groot Disney fan is dat een droom die uitkomt. We vliegen op vrijdagmiddag naar Kopenhagen waar we gezellig dineren en de volgende ochtend mogen we het schip bekijken. Het is super alles is af net als in de Disneyparken overal is over nagedacht. Na het scheepsbezoek hebben we nog een paar uurtjes de tijd om Kopenhagen te ontdekken. Samen met een collega hebben we een fiets gehuurd en lekker langs alle bezienswaardigheden gefietst.  Was helemaal Top. Lees hier mijn blog over dit scheepsbezoek.

IMG_4538 IMG_4499

Zakynthos, Griekenland

Al jaren niet meer in Griekenland geweest en ik was altijd al onder de indruk van de mooie foto’s van Zakynthos. Dus dit werd onze bestemming voor een weekje vakantie in Juli. Het eiland heeft hele mooie plekjes en je kan er heerlijk eten voor weinig geld. Van de crisis die er op dat moment was in Griekenland hebben we niks gemerkt.

Zakynthos  Zakynthos Stad

Chur, Bernina Express, Graubünden, Zwitserland

Eind augustus 4 dagen Zwitserland. Weer een gewonnen reis Graubünden met partner. Business class vliegen, hotel, treintickets en excursies allemaal inbegrepen. We vliegen naar Zurich en daarvandaan gaan we met de trein naar Chur. Hier doen we eerst een Nederlandse audio tour door de stad zodat we alles over Chur weten. De tweede dag moeten we al vroeg op het station zijn voor onze treinreis met de Bernina Express. Een hele mooie bijzondere trip over viaducten, door tunnels en adembenemende uitzichten. De laatste dag brengen we door in de bergen. Voordat we terug vliegen doen we nog even een fietstocht door Zurich.

Antalya, Side en Kemer, Turkse Riviera

Eind september mocht ik mee met Neckermann om de Turkse Riviera te ontdekken op een digitale studiereis.  Eind September gingen we richting Antalya waar we verbleven in het Paloma Grida hotel. Verder bezochten we nog twee hotels van Paloma in Side en twee in Kemer. We werden overal met veel drankjes en hapjes ontvangen en ze deden hun uiterste best om het ons zoveel mogelijk naar de zin te maken. De hotels waren allemaal super deluxe en heel veel kinderfaciliteiteen. We moesten met een Go Pro filmpjes maken en instawalk opdrachten doen om de hotels en faciliteiten te verkennen. Naast werken was er genoeg tijd voor ontspanning en we hebben wat afgelachen. Het was heel leuk om eens een ander soort studiereis te doen.

Marbella Costa del Sol

In oktober werd de 5e wandelvierdaagse van Marbella gehouden. Al een paar jaar boek ik aardig wat wandelaars daar naartoe dus het werd tijd om zelf eens een kijkje te gaan nemen. Het is erg leuk om de enthousiaste wandelaars zingend langs de route te zien lopen. De tweede dag had ik mijn klanten uitgenodigd voor een drankje op een gezellig terras in Marbella. Dit was erg leuk. De laatste dag is er een Via Gladiola waar alle wandelaars een gladiool krijgen als ze de finish passeren. Bij het eindpunt staat live muziek en wordt een klein feestje gebouwd. Het is echt een heel leuk evenement en een aanrader voor wandelliefhebbers.

IMG_5000    IMG_6551

Jamaica land van Zon, Zee en Reggea en nog veel meer

Mijn laatste reis van 2015 en tevens een reis die al jaren bovenaan mijn bucketlist stond. Jamaica heeft mij in alle opzichten verrast. Het is echt een geweldig land met heel veel mooie plekjes. Wij hebben twee weken met een huurauto het eiland rond gereisd. En afwisselend geslapen in All inclusive hotels of Eco resorts. De omgeving bij Port Antonio en Treasure beach in het zuiden vonden we het leukst. Deze kant van Jamaica is minder toeristisch dan bijvoorbeeld de omgeving van Ocho Rios. Daar is het erg druk. Ook komen daar regelmatig grote cruiseschepen. We hebben 1 dag een auto met gids gehuurd voor een Bob Marley dag waarbij we zijn mausoleum hebben bezocht en het museum in Kingston. De mensen zijn echt onwijs vriendelijk.  Jamaica is echt Top en veel meer dan alleen maar zon en mooie stranden.

“Yeah Mon”

IMG_7241 IMG_7513

Qua reizen was 2015 echt een topjaar. Mooie bestemmingen. Voor 2016 heb ik nog weinig plannen ik hoop dat ik eindelijk op studiereis naar Zuid Afrika mag. En waarschijnlijk gaan we weer naar Suriname en Guyana maar nog geen definitieve plannen. Ik laat het gewoon op me afkomen.